tisdag 14 februari 2012

Allt och inget!

Har nu kört igenom nästan halva min to-do lista!
Blir nog snart att börja göra något annat, lite roligare.. tvätta håret kanske ? nee de är så tråkigt!!
Kanske tar det imorgonbitti istället.
Jag har, som ni har sett röd-brun-orange färg på mitt hår, det är original. Lockarna är också original. Det är många som inte tror det men så är det.
Tänkte visa er vad jag använder för produkter till mitt hår.


När jag tvättar håret :
STEG 1


SCHAMPOOT på denna bild använder jag 2 gånger dessa heter Tigi Bed Head Urban Resurrection 3 Shampoo & conditioner. (balsamet använder jag allra allra sist!)


STEG 2

Jag handdukstorkar håret och har i DENNA INPACKNING använder jag då och under tiden den verkar så kammar jag håret med en bredtandad kam. Inpackningen heter Loreal Absolut Repair Cellular Intensivkur

Har jag glömt köpa denna inpackning har jag denna i reserv:

 Det är egentligen ett balsam men fungerar kanon iallafall! Den heter Tigi Bed Head Dumb Blonde och som den heter är den egentligen för blonderade men ni som blonderat er vet hur mkt det sliter på håret! Så det är kanon för en annan som har så torrt hår i vanliga fall.


Efter det använder jag balsamet på bilden på steg 1.

När jag torkat av håret lite snabbt använder jag dessa produkter:

                                                            Tigi Bed head After party
                                                           Tigi Rockaholic Born To Rock
                                                          Tigi S-factor Smoothing Lusterizer
                                                           Faouk Biosilk Silk Therapy

Som ni ser är det en hel procedur att tvätta mitt hår.. därav tkr jag det är tråkigt och mest tar tid hah men får bli 1-2 gånger / vecka annars blir det alldeles för torrt och fett för fort.
Att hålla håret i fint skick är en vääääldigt dyr historia med andra ord. Brukar därför inte klippa mig sådär jätteofta men jag brukar inte få några klagomål över att håret är i jättedåligt skick med tanke på att jag använder så bra produkter!






Här får ni en bild på mitt hår när det var nytvättat i somras. Åh vill va sådär brun igen!
Ha de fint för nu ska jag fortsätta att packa och sedan börja med maten!

2 kommentarer:

  1. oj, vilket jobb... önskar jag orkade!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe jo det är en liten procedur! ^^ haha vi kommenterar varandras bloggar nästan samtidigt! ;D hehe

      Radera