måndag 13 februari 2012

Kvällsmat

Åt runt 4 idag, ganska tidigt med andra ord och sedan tränade 17.45-19.00. Vilket gjorde att jag blev hungrig nu igen. Tänkte att jag ska ju ändå va uppe sent idag (brukar somna runt 21-22 i vanliga fall men idag ska jag ju vara uppe och kolla på Kvällsöppet kl 23.00 som handlar om LCHF idag.
Jag gjorde därför en LCHF-pannkaka med kanel och kardemumma i. SKITGOD!!

Här får ni receptet på 4 st små pannkakor (höftade alla ingredienser så detta är CIRKA-mått)
4 st mellan-ägg
ca 2 msk mandelmjöl
ca 2 msk kokosnötsmjöl
ca 1/4 krm vaniljpulver
ca 2/3 tsk kanel
ca 1/2 tsk kardemumma
ca 3-4 msk grädde
ca 1/2 dl sukrin

Vispa ihop ägg och sukrin, vispa sedan ner resten av ingredienserna till en klumpfri smet.
Stek i rikligt med smör och sedan när du lagt dem på tallriken strör du över lite sukrin och lägger en klick smör på.

Det blev som sagt skitgott!

Det är inte väärldens snyggaste bild då jag kom på att jag skulle ta en bild när jag ätit upp häften.. Men ni får nöja er med denna! haha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar