måndag 13 februari 2012

LCHF - Tallriksmodell


Detta är LCHF´s tallriksmodell.
Enklaste sättet att visa er.





Många tror att man äter mer protein än innan och otroooliga mängder fett.
Vilket givetvist inte är sant. Inte för min del iallafall, när jag äter bra fett säger min kropp till när den är mätt. När jag äter kolhydrater säger den "ge mig mer, ge mig mer, ge mig mer" det finns liksom inget stopp.
Därför föräter man sig inte på lchf och får matkoma och behöver sova middag, om man nu då inte trycker in maten fort som fan så man inte ens hinner reagera på att man fått i sig 2-3 portioner innan det vill upp nästan lika fort igen.. :P Jag äter lika mycket protein nu som tidigare, mer olika sorters grönsaker, innan var det mest gurka, isbergssallad och tomat, alltså mest vatten? Nu äter jag mer t ex vitkål, broccoli, blomkål, sparris, än innan. Alltså mer näringsberikade grönsaker, vilket jag tycker är kanon.
Men detta är ju bara utifrån mig. Alla är vi olika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar