torsdag 2 februari 2012

Oskuld

Mitt första blogginlägg.. någonsin..

Har läst bloggar sedan jag var runt 15 år, snart 7 år sedan! Sjukt vad tiden går fort. Jag var även tjock då, som nu. Har alltid klassas som tjock. Men, det ska det bli ändring på minsann!
 Har alltid haft passion för mat, så varför gå på dieter som cambridge, svält osv osv ? Jag förstår inte riktigt hur det kommit sig men ända sedan jag var 11-12 år har jag bantat. Men varför har jag då ökat med dubbla vikten sedan dess då? Hm det är mig en fråga. Tror det beror på alla.. dessa.. jävla.. kolhydrater!

Jag har kommit fram till att jag nog inte tål dem, finns många fler här i världen som också alltid haft viktproblem, och precis som jag alltid bantat.. Utan positivt resultat!
JUST PÅ GRUND AV ATT MÅNGA DIETER BASERATS PÅ "ät mindre fett - och mer fullkorn" Ni kanske är fler än jag tror som känner igen er?

Iallafall så äter jag numera LCHF - som står för Low Carb High Fat. Det passar mig som handen i handsken. Jag har varit glutenintolerant sedan jag va 16 och har aldrig tyckt om de glutenfria alternativen så detta tror jag är perfekt för mig! Att få äta supergod mat, och gå ner i vikt! Har ätit LCHF av och till i ett år tillbaka. Under sommaren och hösten blev det riktigt mkt jobb att tänka på och jag hade inte så stor erfarenhet utav den kosten då så det blev första möjliga middag när man kom hem!
Men nu sedan 2 veckor tillbaka har jag kört på stenhårt med både träning och LCHF!

Mina träningsveckor brukar se ut som så här :
Måndagar - 1 timma Zumba
Sedan 2-3 styrketräningspass med ca 20-30 minuters kondition (jag hatar konditionsträning...)

Jag bor iallafall i skogen med min snygge karl och vår katt och vi trivs alla riktigt bra!

Aja blir väl fler inlägg idag om jag kommer på något vettigt!
Kanske om hur jag är som person ?
Nu ska här ätas bacon och äggröra! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar