söndag 24 februari 2013

Söndagar = Vilodag

Idag blev det minsann en riktig vilodag!
Drog på förmiddagen in till Biltema med gubben då han behövde lite skit där, sen åkte vi hem och käkade lunch. Efter det ringde Jimmy o frågade om vi ville grilla med dem idag, och vem fan säger nej till o grilla?!
Så så blev det :) Jag gjorde en egenkomponerad variant av en gluten- och sockerfri äppelpaj som faktiskt blev god, dock lite torr :) Får ha i mer smör nästa gång!

Nu sitter jag i soffan o glor på tv och har precis tvättat av mitt ansikte, sååå skönt det är när man väl kommit ihåg det. Oftast brukar det bli så att när man precis har krypit ner under täcket så kommer man på att man inte tvättat av ansiktet... Och då orkar man ju självklart inte gå upp o göra det :P Tur att jag aldrig haft någon riktig problemhy :) Visst man har ju fått en och annan finne då o då men vem får inte det?? Men nu efter min operation så har jag nu de senaste veckorna börjat tappa tonvis med hår och fått finnar.. :P

Dagens måltider har bestått av
Frukost : Havregrynsgröt m linfrön, kanel och en skvätt mjölk
Lunch : Äggröra m stekta korvslantar(hög kötthalt!!) och stekt lök
Mellanmål : Knäcke m ost och gurka
Middag : Grillspett (- nötkött, bacon, lök, gul paprika & champinjoner) & ungsstekt klyftpotatis, sallad och en sås på cream fraich och sweetchilisås
"Mellanmål" : Gluten- och sockerfri äppelpaj med en klick grädde
Kvällsmål : 1 kokt ägg

Det blev ingen promenad idag för först så var Daniella jättetrött och sen blev jag jättetrött haha men aja jag är väldigt nöjd med denna vecka ändå eftersom det inte gått en endaste dag utan att jag faktiskt har motionerat :) Städade ju faktiskt idag så får se det som liiiite vardagsmotion ;) haha
Imorgon blir det iaf en promenad och sedan på kvällen ett medel-pulspass på friskis&svettis :)

Kommande veckas motion kommer bli :
Måndag : Promenad
Tisdag : Simning och IntervallFlex-pass på Friskis och svettis
Onsdag : Promenad och medel-puls-pass på FS
Torsdag : Promenad och dubbelpass zumba
Fredag : Simning (kanske klämmer in en promenad också ;) )
Lördag : Promenad
Söndag : Vila eller promenad :)


Hoppas ni haft en kanonhelg! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar