fredag 8 februari 2013

Fullspäckat

Gårdagen vad fullspäckad för en arbetslös, likaså kommer denna dagen vara!
Gårdagen började ju med att jag hängde med svärfar upp till Flen, ca 2 mil från Katrineholm, för att hämta branddörrar till vårt efterlängtade pannrum. På vägen hem stannade vi på Kockens i Söderköping där vi käkade lunch. Tog en dagens - barnportion - pyttipanna var det dagen till ära. Jag vet inte varför men jag känner mig en aning stressad när jag äter ute.. så jag åt nog både för fort och för mkt på kort tid... Så somnade i bilen sen och sov typ 1,5 timme, nästan hela vägen hem. MÅSTE LÄRA MIG ATT ÄTA SAKTA ÄVEN PÅ "RESTAURANG"!!
Iallafall när jag kom hem ställde jag mig och skulle påbörja middagen tills gubben kom hem. Skulle göra köttbullar m kokt potatis o sås. Men gjorde jättestora köttbullar för jag orkade inte stå o rulla så många xD haha smidigt sätt tkr ja ;) Kokade dem sen i såsen och det blev asgott trots att jag var lite stressad så jag inte hann smaka av haha
Sedan bar det iväg på Zumba Gold - liiite lugnare än Zumba Fitness. Kände under passets gång att jag inte riktigt var 100% frisk än så gick inte på det andra. Utan åkte hem o kollade på lyxfällan och tog en lång, skön varm dusch :)

Gårdagens måltider såg ut såhär
Frukost : Havregrynsgröt m skivad banan, kanel och en skvätt mjölk
Mellanmål : Drickyogurt - jordgubb 0.5%fett och inget tillsatt socker (från svärfar så minns inte märket)
Mellanmål : Proteinbar 
Lunch : Pyttipanna m 1/2 stekt ägg
Middag : Köttbullar m potatis, sås och inlagd gurka
Mellanmål : 1/2 proteinbar
Kvällsmål : 1/2 knäcke m leverpastej 1/2 knäcke m ost och gurka

Nu ska jag snart iväg till arbetsförmedlingen för att göra ny handlingsplan bl a o handla mat. Sen hem och städa för i helgen kommer min älskade vän Therese! Ååh vad jag har längtat!! <3

DAGEN TILL ÄRA STOD VÅGEN DESSUTOM PÅ

Wiiiiiiiiiiiiiiiie
Trevligt helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar