söndag 10 februari 2013

Godmoooorgon!

Ååååh vad jag hatar snööööööööö blääääää
Va skitsugen på att ut o gå en rejäl långpromenad idag o planerade det igår o så.. Tror ni man ens kan gå utanför dörrn idag utan att bli en snögubbe eller?!?! Inte ett dugg pepp längre! Längtar så sjukt mkt till våren! Jag älskar våren och sommaren när det är ljust, varmt, grönt och skönt!
Var på Gastric bypass-fika i Kalmar igår, va skitskoj o träffa andra som också opererats/ska opereras :D Sedan blev det asgod lunch ute på Modehuset och sen bar det iväg hemåt. Kvällen spenderades hemma i soffan med melodifestivalen som SOM TUR VAR hade flera bra låtar till skillnad mot förra skitveckan där inte en enda låt gick o höra utan att hålla för öronen!!
Köpte filmen Ted till gubben i alla hjärtansdag-present som han fick lite tidigare, m a o igår. Så den såg vi också o den va jätteskoj, dock riktigt grov humor för den känslige :P

Gårdagens måltider såg ut såhär
Frukost : Havregrynsgröt m skivad banan, kanel och en skvätt mjölk
Mellanmål : Proteinbar
Mellanmål : Glutenfri ostfralla på kafé - tog dock bara 2-3 tuggor av brödet då jag tyckte det var svårtuggat, men det är det mesta glutenfria i brödväg...
Lunch : Fläskkotlett m örtostkräm, ljummen färskpotatissallad och sallad från salladsbuffén - isberg, gurka, bönor, rödlök, tomat, majs och en skvätt rhodeislandsås.
Mellanmål : 2-3 skivor hemmagjord viltkebab - hos mamma o pappa
Mellanmål : 1/2 morot
Middag : Kycklingrullader fyllda m ört- och vitlöksphiladelphia, rostade rotfrukter och sås. 
Mellanmål : Efterrätt gjort på Kesella hallon, Kesella vanilj och färska hallon - MUMS!
Kvällsmål : Handskalade räkor 

Blev många mål denna dagen. Dock var jag ju vaken länge och jag ska ju äta ungefär varannan timma så de blev såhär :) Idag ska Therese åka hem och sen har jag inte den blekaste vad vi ska hitta på... SKITSNÖ!!
Imorgon ska jag på anställningsintervju iiiiiiiiiih börjar bli skitnervös! Håll tummarna för mig! ^^ Det gjorde ni inte sist för då var tydligen andra sökande mer erfarna än mig.. Funderar STARKT att utbilda mig till förskolelärare.. Då finns det iallafall jobb! Och jag slipper flytta :D
Nehe dax för frukost nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar