söndag 3 februari 2013

Mätt och belåten

Så sjukt underbar känslan är av lagom mättnad! :) Innan operationen kände jag mig liksom.. aldrig riktigt mätt o belåten förän jag var proppmätt o hade matkoma.. Det har forskats mkt om detta för det verkar vara ett problem som många överviktiga dras med och det är hormoner som spökar, hunger- och mättnadshormoner.
Iallafall så har vi precis ätit tacos ÄNTLIGEN! Så sjukt värt de va o vänta tills idag ;) Å eftersom det bara var jag o Jens som åt så är det maaasssor kvar! Så lär bli tacos till både lunch och middag imorgon med! Och lunch på tisdag också säkert mmmmmm men de gör inget :D
Sitter nu och avnjuter min coca cola zero-burk jag köpte i fredags såhär en halvtimme efter middagen, får ju inte äta förän 30 min efter maten så att jag inte får en dumping, något jag trodde skulle bli ett problem före operationen men nu besväras jag inte överhuvudtaget av det, många tycker synd om mig "som inte kan ta ett glas vin till maten eller så" men jag har aldrig varit sån som dricker vin till maten, har alltid hellre hållt mig till mjölk eller vatten, vid "finare" tillställningar eller kalas har det ju även blivit läsk.
Har fortfarande ont i halsen och är jätteslemmig, men ska försöka bli tillräckligt frisk tills på tisdag då jag bestämt mig för att simma :)

bild från kryddburken.se

bild från google
Ha en trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar