torsdag 14 februari 2013

Proteinplättar / Kesoplättar

Gjorde kesoplättar/proteinplättar till kvällsmat igårkväll och fy satan så sjuuukt gott! Att jag aldrig smakat/gjort det förut?!?! :O
Aja här får ni detta underbart enkla och snabbgjorda recept iallafall ;)

4-5 st små plättar
125 gram Keso (en liten burk mini eller fullfet spelar ingen roll, ta vad ni föredrar, jag hade mini hemma)
2 ägg
1 msk fiberhusk
1 msk Sukrin / Stevia Strö (om ni vill ha lite sötare plättar)
1 nypa salt
1 nypa vaniljpulver

Mixa allt med stavmixer och låt stå och dra ett tag. Klicka ut små klickar och stek gyllenbruna i smör&rapsolja(det använde jag iallafall och det gav bra resultat)
Servera med färska bär och en klick grädde. Eller som jag sockerfri jordgubbssylt och en pytteliten klick grädde :) Kom också på att det skulle passa perfekt med kesella vanilj och bär ;) Mums!

Tog dock bilderna innan jag hann ta på grädden.. Höll på att glömma den pga att jag va jättehungrig haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar