torsdag 29 mars 2012

Tjena!

Ett tag sen nu, har helt enkelt inte haft något att skriva på sistonde!
Eller i lördags va vi på rockabilly i Blomstermåla med mina föräldrar, de har inte varit där på 22-23 år så det va riktigt skoj att de kunde följa med. Mamma va jättesöt med sin svarta kjol med vita prickar!
Iallafall så går jag och väntar på min remissbekräftelse från kirurgen på vviks sjukhus! Lääängtar!!!
Har skrivit matdagbok under en veckas tid också och lämnat in till min läkare. Ligger på runt 1500 kalorier / dag. Men men.. alla är vi olika och min kropp kanske är sönderbantad så den inte vill släppa ifrån sig mer efter allt jojobantande under de senaste 10 åren?? Aja jag överlever väl får vi hoppas.
Idag blir det något spännande t middag! "Allt-i-ett-tacogratäng på mitt vis" med både köttfärs och strimlad kyckling kryddade med lchf-butikens tacokrydda, lite majs, stekt lök, ihopblandat med quina och sedan ovanpå det ett lager med en blandning av cf+cf paprika chili+grädde+chilikrydda+hot chili sauce, som pricken över i:et är det toppat med ost. Kommer nog bli kanongott tror jag!
Restultat kommer senare! ;)
Har dessutom tagit nya bilder på min ääääälskade bil med extraljusen på! ÅH jag är så sjukt nöjd med den!


Och har ni märkt något mer?? JAG HAR INTE SVURIT UNDER HELA INLÄGGET! Bra va morfar? :D

Hade fint!

3 kommentarer:

  1. Kalorierna på den middagen kan inte vara lite. Hur gör du när du räknar? Går du efter någon mall eller nått?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror ju helt och hållet på HUR mkt man äter. Men eftersom fett mättar blir man mätt på ganska lite. Åt det dessutom med en halv avokado.
      Det står oftast på allt man köper hur mkt kalorier de innehåller sen är det miniräknare som gäller. När det gäller grönsaker får man väl förlita sig på någon hemsida på internet där det står hur mkt kalorier vissa saker innehåller.

      Radera
    2. Detsamma med kolhydratsmängd och sedan får man ju använda en våg också och mäta hur mkt man har i.

      Radera