söndag 11 mars 2012

Förlåt! Förlåt! Förlåt! Men..

... grejen är den att jag har fått vääärldens dunderförkylning! Fattar inte riktigt vart den kommit ifrån eller vad den styr med... MEN det började nån dag efter jag skrev de senaste inlägget.. började känna mig hängig och krasslig.. seg som bara den. Så bröt det ut lite halvt t helgen runt den 24-25 februari, då började det kännas bättre och jag trodde det var allt..
MEN ICKE SA NICKE!!  Måndagen blev ett helvete utan dess like, på natten vaknade jag flera gånger av feberfrossa, jättesvettig och kunde inte andas.. Jag har astma men har aldrig haft sånhär problem med den under mina tidigare förkylningar.
Iallafall så fick jag använda min astmamedicin flitigt men gick till jobbet iaf dum som jag är.. Behöver pengarna så har inte riktigt råd o va hemma eftersom jag inte hade ngt att göra på jobbet veckan innan.. På tisdagen åkte jag också t jobbet men fick tid hos läkaren vid 14.15. Så jobbade tills dess. Och dessutom hann jag smitta ner min kära kollega som jag kör sopbil ihop med! *sadface*

Fick starkt hostmedicin så jag fick sova ÄNTLIGEN!! Fick ta den varje kväll under en veckas tid men nu tar jag den inte, kan som tur är sova någolunda iaf. Men är jättesnorig och hostar som bara den fortfarande.. :/ Hoppas verkligen detta går över snart! Har fan varit sjuk i nästan 3 veckor :O Hoppas ni förstår!! :)
Har lagom haft energi till att orka jobba, laga mat, sova, skita o äta... Fy fan så det såg ut här hemma haha men har plockat lite här iaf!
Och sovrumsgolvsläggningen börjar bli så gott som klar efter en rejäl insats idag! ;D

Denna vecka har jag inte heller så mkt att göra på jobbet, SKÖNT! Då förra veckan var riktigt stressig vissa gånger! haha

På tisdag ska jag till doktorn och be om att han ska skicka remiss om att jag ska få göra en Gastric ByPass! :) HOPPAS JAG FÅR GODKÄNT SEN BARA!!! Men har läst maaaaaasssor, allt jag kunnat hitta om det.. Och det är massor som haft mkt lägre BMI än mig som fått göra det.. Så jag borde få :)

Hade fint och förlåt än en gång!

2 kommentarer:

  1. Önskar dej självklart lycka till med op!! Däremot tänker jag skälla på dej när du går till jobbet sjuk... du ska vara snäll mot dej själv (och dina arbetskamrater!) Inte råd duger inte... Kram=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt! :) hehe jo jag vet.. men tröttnade efter att ha varit hemma nästan en vecka.. och då mådde jag dessutom bättre!! Men sen bröt det ut på nytt typ o blev värre.. jävla skit.. :( SOM TUR ÄR så är hon frisk nu! :) kramar

      Radera