söndag 29 april 2012

Allt känns såå bra!

I torsdags gick det kanon hos kirurgen. Han tyckte att jag var en av de mest pålästa som han träffat om gbp och frågade ut mig om det mesta som berör området.
Dessutom blev jag GODKÄND av kirurgen :D Wiiiiiiie!! Bara å bli godkänd av dietisten och sjukgymnasten sedan blir det operation i höst. Känns sååå skönt! Och eftersom jag var så påläst och motiverad så trodde kirurgen att det inte skulle vara några problem för mig att bli godkänd av de andra i teamet också.

Fredagen var vi på fotbollsmatch och hejade på min lillebrors lag, som tyvärr förlorade med 2-0 men de gjorde ett riktigt bra jobb ändå om man jämför med förra säsongen. Var ju bara första seriematchen så det är ju några gånger kvar i serien hehe blev riktigt sugen på att börja spela fotboll igen! Gjorde ju det under 8 års tid under min uppväxt :) Var både målvakt, mittfält och back.

Igår blev det en sväng till Västervik för att införskaffa en ny diskmaskin, är sååå nöjd!
http://www.asko.se/kok/diskmaskiner/d5434/ Denna blev det, den vita.
Sedan kom några kompisar som vi grillade med och sedan spelade vi "med andra ord". Alla blev sugna på att åka in till Vimmerby för att gå på krogen, dock vad jag riiiiiiktigt trött men följde med ändå, sov på vägen in i bilen hahaha sen blev jag lite piggare så vi var där till 1tiden sen åkte vi hem och somnade! Har även varit valpvakt åt min kusins lilla vakteltik :D Hon är sååååå söt!
Idag blir det att se på min lillebror som ska spelqa fotbollsmatch igen haha kommer bli nya supporten som åker runt o kollar på varje match! ;D Nejmen nu idag och i fredags hade de matcher i närheten av där jag bor så de blir väl här omkring som man ser på dem :) 
Ser fram emot bigbrother-live ikväll!! Hoppas verkligen INTE att HannaJ åker :( Får hålla tummarna för att äckel-Tenny som fiser och är allmänt äcklig HELA tiden åker ut!
Imorgon blir det jobb sedan fest hos grannen.
Ha en trevlig valborg!

11 kommentarer:

  1. Åh! Så himla skönt att bli godkänd! :) Ska hålla tummarna för att de andra gör samma sak. Men det ser ju helt klart ljust ut :) Hoppas du får en bra Valborg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns faktiskt riktigt skönt! :) Tack så jättemkt och ja jag tkr också det känns som det ser ljust ut! Trevlig valborg :D

      Radera
  2. Vad härligt att du blir godkänd. Jag håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Vad roligt att få följa din viktminskning, vilken bra blogg!
    Jag undrar dock en sak, jag har många (5,6 stycken) i min umgängeskrets som är glutenintoleranta och alla har svårt att lägga på sin vikt pga av sin glutenintolerans. Eftersom tamluddet blir skadat och kroppen kan därför inte ta upp näring som den ska. Har du blivit diagnostiserad av en läkare eller är det en egen idé?

    "Jag har varit glutenintolerant sedan jag va 16..." Speciellt eftersom du skriver att du varit det sen 16 år. Hittade ni det då? eller utvecklande du det då? För om du levt med intoleransen och inte behandlat den i 16 år så...

    / Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är diagnostiserad glutenintolerant, precis som min lillebror också är. Jag har även sänkt ämnesomsättning (även det diagnostiserat av läkare) som gör det sjukt svårt för mig att gå ner i vikt. Jag blev glutenintolerant vid 16 års ålder, hade aldrig haft problem med det innan. Däremot har jag alltid haft problem med övervikt ända sedan jag var 2-3 år.

      Radera
    2. Var samtidigt som jag blev diagnostiserat för båda sjukdomarna så det var rätt svårt att först lista ut vad det kunde vara eftersom just då gick jag varken upp lr ner i vikt pga de båda sjukdomarna som motverkar varandra viktmässigt.

      Radera
  4. Heeej Evelina, länge sen!! Ser att det går bra i op planerna... håller tumme för dej, det vet du=)) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går kanon! :) Ska på sista bedömningen hos dietisten på tisdag, börjar bli lite nervös ^^ Men det känns jättebra :) Blir op i höst om jag blir godkänd. Tack så mkt! :D Kram

      Radera
  5. Så hur har det gått? Är så nyfiken :D

    SvaraRadera
  6. Hej! Hur går det för dig? Blivit godkänd? Blev så tyst på din blogg... Kram Carin

    SvaraRadera