måndag 6 maj 2013

Veckans vikt m.m :) wiiie

Har jobbat som bara den, fram till idag när kroppen sa ifrån :( Började känna i helgen att en förkylning var på g så har knaprat esberitox och druckit Cvitamin, tagit extra Dvitamin och försökt med allt som finns känns det som för att förhindra att det skulle bryta ut.. Igår morse fick jag ställa in en promenad för att orka med att jobba i 7-9 timmar, annars skulle jag inte orkat jobbat.. Fy jag var helt slut när jag kom hem!
Idag när jag vaknade kändes det som att jag svalt en miljon ton taggtråd 10 gånger om i halsen, kände (känner fortfarande trots massa slemlösande medicin) hur mkt äckligt slem som samlats där, ögoninflammation på det, feber och helt matt i kroppen.... Blev iaf 3 timmar idag innan jag gav upp och insåg att jag klivit över min gräns... Iallafall så var det ju ett litet plus med denna dagen, vägdag :)

Veckans vikt
24 september - 128.6 kg - LCHF och maaassa träning - BMI 52.2 - mått runt magen = 157 cm
4 november - 122.6 kg - FLYT började denna dag
26 november - 117.3 Gastric bypass-operation
14 januari - 105.2 kg
21 januari - 103.8 kg
28 januari - 103.5 kg
4 februari - 100.6 kg
11 februari - 100.6 kg
18 februari - 100.6 kg
25 februari - 99.4 kg - BMI 40.3
4 mars - 98.0 kg
11 mars - 97.5 kg BMI 39.6 - Mått runt magen = 127 cm
18 mars - 96.6 kg
6 maj - 91.6 kg

Mitt mål i vintras var att komma under 90 kg till sommaren.. Jag tror att jag kommer klara det! ;) Wiiihoow! Men det roligaste är att sen 1,5 år tillbaka (när jag fortfarande var helt emot gbp-operationer och absolut inte skulle lägga mig under kniven för något så oviktigt som "lite övervikt" observera att jag även då var uppe i 125-128 kg... Gick sedan ner lite i vikt för att sedan gå upp igen....) har min pappa tjatat om att när jag kommer under 100 ska han börja banta också :P Så det har jag hållit och uppdaterat honom när jag har gått ner i vikt, nästan varje kilo har mina nära och kära fått veta att jag tappat haha ;D Iallfall så började han banta (endast ett mål mat/dag och resten av målen knäckebröd... Javisst min älskade pappa det kommer säkert hålla i längden ;) TRO mig jag vet! Jag är nog en okrönt bantardrottning!) och nu hade han gått ner 3 kg sen februari, och nu väger jag trots allt 0.5 kg MINDRE än honom! FY fan så underbart det var länge sen :D Wiiiie!! Bara o gå ner under sambons fjuttvikt på 86 kg nu då haha stackarn vägde ju 96 kg när vi träffades :P Har all min bantning bitit på någon så är det ju honom <3

Nu ska jag ta lite bisolvon och hoppas på att slemhelvetet släpper nån gång :)

Kram på er! 

2 kommentarer:

  1. Verkligen nära nu att komma under 90 :) snart så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Inte alls långt kvar :D Står på 90.7 nu sen i förrgår.. :P Hoppas det rör lite på sig snart igen hehe

      Radera