tisdag 9 april 2013

Vad skulle vi göra om...

alla människor tänkte, tyckte, sa och gjorde samma saker?
Alla är vi olika och det får vi respektera. Det jag gör/har gjort kanske inte du skulle göra?
Men det får du ju respektera. Jag kanske tycker att du har gjort något urdumt och väldigt osmart ur mitt perspektiv men det respekterar jag för det är ju DU som gjort det och inte jag.
Tycker jag en sak, fine acceptera det. Jag är ingen dålig människa bara för det som du har rätten att klanka ner på och nedvärdera bara för det för du kanske har gjort något mycket värre som även påverkat andra. Om vi tar min operation nu, hur många har den påverkat?! INGEN!! För hade inte jag fått göra den hade någon annan fått det.. HADE DET FUNNITS BÄTTRE ALTERNATIV ÄN OPERATION SÅ HADE GBP-OPERATIONER INTE GJORTS.
Alla är vi iallafall olika och det får vi respektera.

2 kommentarer:

  1. Anna Larsson (har ingen egen blogg)12 april 2013 kl. 09:55

    Träna och äta rätt är ju ett ganska mycket bättre allternativ som är bättre för sjukvården så skattepengar kan gå till annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut är det de men har man, som jag t ex, försökt göra det under 10 års tid, vissa har försökt mkt mer än så, så vill man ju ha hjälp på något mer sätt än det man redan gjort och veta att det kan vara bestående. Gå ner i vikt klarar alla, men att behålla det är ju en annan femma, speciellt när man har sjukdomar som gör att man extra lätt går upp i vikt även fast man gör så mkt man bara kan för att hålla vikten. Jag tkr personligen att det finns onödigare saker som skattepengar går till än vård :) För fetma är också en sjukdom.

      Radera